Educació híbrida
Com impulsar la transformació digital de l'escola
ObertCatalunya està immersa en un procés de transformació educativa, i la digitalització pot suposar-ne una acceleració o un retrocés.
Amb dispositius, connectivitat, orientacions i capacitacions bàsiques no n’hi ha prou per assegurar que la digitalització de l’educació serveix per impulsar un aprenentatge més efectiu i per reduir les bretxes digitals.
Per això, calen dissenys pedagògics que ajudin a docents i centres a aplicar les tecnologies digitals amb metodologies actives i competencials per evitar que s’utilitzin per reproduir models transmissius.
Per convertir la digitalització en una eina de millora dels aprenentatges, la recerca internacional és clara: l’aprenentatge híbrid és el model de digitalització educativa que dóna més bons resultats educatius a primària i a secundària.
Té l’avantatge de combinar el millor de l’aprenentatge presencial (cohesió grupal, col·laboració, implicació) i la virtualitat i asincronia (treball reflexiu, treball dirigit i autonomia de l’alumne).
Educació Híbrida. Com impulsar la transformació digital de l’escola situa els principals objectius, criteris, orientacions i accions clau per tal que administració i centres educatius puguin implementar un model d’aprenentatge híbrid amb dos grans objectius: Qualitat i transformació educativa, i Equitat i inclusió.
Blog
Llegeix els articles relacionats
L’escola híbrida, més enllà d’ordinadors i internet
L’escola híbrida, més enllà d’ordinadors i internet
Publicacions
Video
No t’ho perdis
Sala 1_ Com utilitzar les tecnologies digitals per millorar les pràctiques educatives? Pilar Gargallo, Albert Sangrà i Jordi Simón
Sala 2_ Com acompanyar l'alumnat perquè sigui competent digitalment? Enric Roca, Liliana Royo, Jordi Puche
Sala 3_ Com es preparen i què necessiten els docents i centres educatius per educar digitalment? Annabel Fontanet i Pepe Menéndez
Actes
Actes anteriors
-
Com impulsar la transformació digital de l’escola
Com impulsar la transformació digital de l’escola
Com s'han d'utilitzar les tecnologies digitals per millorar les activitats a l'aula? Com acompanyar l'alumnat perquè sigui competent digitalment? Com es preparen i...
14/10/2021 18:00h - 20:00h
Nau Bostik. C/ Ferran Turné, 1-11, Barcelona
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
Directora de recerca Formació Llicenciada i Màster en Sociologia per la UAB i M.Phil en Women Studies pel Trinity College de Dublin (Irlanda). Experiència Des del maig del 2014 soc directora de l'àrea de recerca de la Fundació Bofill. Del 2009 al 2014 vaig ser cap de prospectiva (2009-2014) i pr…
Veure’n més
-
Elena Sintes
Cap de projectes
Doctora en Sociologia i llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. Amb una àmplia trajectòria com a investigadora en polítiques públiques de temps i educació, ha treballat fent recerca a la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelo…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Miquel Àngel Prats
Miquel Àngel Prats, mestre, psicopedagog i Doctor en Pedagogia per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Actualment, és professor titular de Tecnologia Educativa i investigador responsable de la línia eduTIC del Grup…
Veure’n més
-
Liliana Arroyo Moliner
Doctora en Sociologia i especialista en innovació social digital. Actualment està centrada en l’impacte social de les eines digitals i les tecnologies emergents en àmbits com l’educació, el treball i la salut. Es defineix com a tecno-optimista i al llarg de la seva trajectòria ha participat en proje…
Veure’n més
-
Annabel Fontanet Caparrós
Annabel Fontanet i Caparrós, mestra, pedagoga i doctora en Pedagogia (URL), màster en pedagogia social (URL) i màster d’educació en valors (Universitat de Barcelona). Professora de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Investigadora en el Grup de Recerca consolidat PSITIC de la URL, en Peda…
Veure’n més
-
Pepe Menéndez Cabrera
Pepe Menéndez Cabrera, professor i assessor internacional d’educació. És llicenciat en Ciències de la Informació i diplomat en Alta Direcció d'Empreses per Esade. Ha exercit com a professor de llengua i literatura a l'educació secundària obligatòria i postobligatòria; ha estat director ge…
Veure’n més
-
Elena Sofia Ojando
Elena Ojando, professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Més informació aquí.
Veure’n més
-
Enric Roca
Enric Roca Casas, pedagog, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona i coordinador d'EDU21.
Veure’n més
-
Albert Sangrà
Albert Sangrà és el director de la Càtedra UNESCO en Educació i Tecnologia per al Canvi Social a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). És investigador del grup consolidat Edul@b i professor catedràtic dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació. Actualment és també el director del Pla d…
Veure’n més
-
Xavier Sans
Col·laborador del projecte Educació Híbrida.
Veure’n més
-
Jordi Simón
La seva tasca principal la realitza com a professor, tutor i investigador a la Facultat de Psicologia, Ciències de l’educació i l’esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull.Coordinador de Títols Propis i Formació continuada de la FPCEE Blanquerna – URL.Imparteix l’assignatura de Gestió de l…
Veure’n més
-
Pilar Gargallo
Pilar Gargallo és presidenta de la FMRPC.
Veure’n més
-
Jordi Puche
Jordi Puche és mestre i pedagog per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona i Postgrau en administració de xarxes per l'ICT. Ha treballat en diferents centres educatius, sempre vinculat a la coordinació i assessor…
Veure’n més
Autors
Autors del projecte
-
Miquel Àngel Prats
Miquel Àngel Prats, mestre, psicopedagog i Doctor en Pedagogia per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Actualment, és professor titular de Tecnologia Educativa i investigador responsable de la línia eduTIC del Grup…
Veure’n més
-
Elena Sintes
Cap de projectes
Doctora en Sociologia i llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. Amb una àmplia trajectòria com a investigadora en polítiques públiques de temps i educació, ha treballat fent recerca a la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelo…
Veure’n més