
Educació híbrida
Com impulsar la transformació digital de l'escola
ObertCatalunya està immersa en un procés de transformació educativa, i la digitalització pot suposar-ne una acceleració o un retrocés.
Amb dispositius, connectivitat, orientacions i capacitacions bàsiques no n’hi ha prou per assegurar que la digitalització de l’educació serveix per impulsar un aprenentatge més efectiu i per reduir les bretxes digitals.
Per això, calen dissenys pedagògics que ajudin a docents i centres a aplicar les tecnologies digitals amb metodologies actives i competencials per evitar que s’utilitzin per reproduir models transmissius.
Per convertir la digitalització en una eina de millora dels aprenentatges, la recerca internacional és clara: l’aprenentatge híbrid és el model de digitalització educativa que dóna més bons resultats educatius a primària i a secundària.
Té l’avantatge de combinar el millor de l’aprenentatge presencial (cohesió grupal, col·laboració, implicació) i la virtualitat i asincronia (treball reflexiu, treball dirigit i autonomia de l’alumne).
Educació Híbrida. Com impulsar la transformació digital de l’escola situa els principals objectius, criteris, orientacions i accions clau per tal que administració i centres educatius puguin implementar un model d’aprenentatge híbrid amb dos grans objectius: Qualitat i transformació educativa, i Equitat i inclusió.
Blog
Llegeix els articles relacionats
L’escola híbrida, més enllà d’ordinadors i internet
L’escola híbrida, més enllà d’ordinadors i internet
Publicacions






Video
No t’ho perdis
Sala 1_ Com utilitzar les tecnologies digitals per millorar les pràctiques educatives? Pilar Gargallo, Albert Sangrà i Jordi Simón
Sala 2_ Com acompanyar l'alumnat perquè sigui competent digitalment? Enric Roca, Liliana Royo, Jordi Puche
Sala 3_ Com es preparen i què necessiten els docents i centres educatius per educar digitalment? Annabel Fontanet i Pepe Menéndez
Actes
Actes anteriors
-
Com impulsar la transformació digital de l’escola
Com impulsar la transformació digital de l’escola
Com s'han d'utilitzar les tecnologies digitals per millorar les activitats a l'aula? Com acompanyar l'alumnat perquè sigui competent digitalment? Com es preparen i...
14/10/2021 18:00h - 20:00h
Nau Bostik. C/ Ferran Turné, 1-11, Barcelona
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
És llicenciada i màster en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i M. Phil. en Women’s Studies pel Trinity College Dublin (Irlanda). Des de maig del 2014 és directora de Recerca i membre de l’equip directiu de la Fundació Bofill. Prèviament n’havia estat cap de Prospectiva…
Veure’n més
-
Elena Sintes
Cap de projectes
Doctora en Sociologia i llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. Amb una àmplia trajectòria com a investigadora en polítiques públiques de temps i educació, ha treballat fent recerca a la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelo…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Miquel Àngel Prats
Miquel Àngel Prats, mestre, psicopedagog i Doctor en Pedagogia per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Actualment, és professor titular de Tecnologia Educativa i investigador responsable de la línia eduTIC del Grup…
Veure’n més
-
Liliana Arroyo Moliner
Doctora en Sociologia i especialista en innovació social digital. Actualment està centrada en l’impacte social de les eines digitals i les tecnologies emergents en àmbits com l’educació, el treball i la salut. Es defineix com a tecno-optimista i al llarg de la seva trajectòria ha participat en proje…
Veure’n més
-
Annabel Fontanet Caparrós
Annabel Fontanet i Caparrós, mestra, pedagoga i doctora en Pedagogia (URL), màster en pedagogia social (URL) i màster d’educació en valors (Universitat de Barcelona). Professora de l’FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Investigadora en el Grup de Recerca consolidat PSITIC de la URL, en Peda…
Veure’n més
-
Pepe Menéndez Cabrera
Pepe Menéndez Cabrera, professor i assessor internacional d’educació. És llicenciat en Ciències de la Informació i diplomat en Alta Direcció d'Empreses per Esade. Ha exercit com a professor de llengua i literatura a l'educació secundària obligatòria i postobligatòria; ha estat director ge…
Veure’n més
-
Elena Sofia Ojando
Elena Ojando, professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Més informació aquí.
Veure’n més
-
Enric Roca
Enric Roca Casas, pedagog, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona i coordinador d'EDU21.
Veure’n més
-
Albert Sangrà
Albert Sangrà és el director de la Càtedra UNESCO en Educació i Tecnologia per al Canvi Social a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). És investigador del grup consolidat Edul@b i professor catedràtic dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació. Actualment és també el director del Pla d…
Veure’n més
-
Xavier Sans
Col·laborador del projecte Educació Híbrida.
Veure’n més
-
Jordi Simón
La seva tasca principal la realitza com a professor, tutor i investigador a la Facultat de Psicologia, Ciències de l’educació i l’esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull.Coordinador de Títols Propis i Formació continuada de la FPCEE Blanquerna – URL.Imparteix l’assignatura de Gestió de l…
Veure’n més
-
Pilar Gargallo
Pilar Gargallo és presidenta de la FMRPC.
Veure’n més
-
Jordi Puche
Jordi Puche és mestre i pedagog per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona i Postgrau en administració de xarxes per l'ICT. Ha treballat en diferents centres educatius, sempre vinculat a la coordinació i assessor…
Veure’n més
Autors
Autors del projecte
-
Miquel Àngel Prats
Miquel Àngel Prats, mestre, psicopedagog i Doctor en Pedagogia per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Actualment, és professor titular de Tecnologia Educativa i investigador responsable de la línia eduTIC del Grup…
Veure’n més
-
Elena Sintes
Cap de projectes
Doctora en Sociologia i llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. Amb una àmplia trajectòria com a investigadora en polítiques públiques de temps i educació, ha treballat fent recerca a la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelo…
Veure’n més