Fundació Bofill

Educació híbrida

Com impulsar la transformació digital de l'escola

Obert

Catalunya està immersa en un procés de transformació educativa, i la digitalització pot suposar-ne una acceleració o un retrocés.

Amb dispositius, connectivitat, orientacions i capacitacions bàsiques no n’hi ha prou per assegurar que la digitalització de l’educació serveix per impulsar un aprenentatge més efectiu i per reduir les bretxes digitals.

Per això, calen dissenys pedagògics que ajudin a docents i centres a aplicar les tecnologies digitals amb metodologies actives i competencials per evitar que s’utilitzin per reproduir models transmissius.

Per convertir la digitalització en una eina de millora dels aprenentatges, la recerca internacional és clara: l’aprenentatge híbrid és el model de digitalització educativa que dóna més bons resultats educatius a primària i a secundària.

Té l’avantatge de combinar el millor de l’aprenentatge presencial (cohesió grupal, col·laboració, implicació) i la virtualitat i asincronia (treball reflexiu, treball dirigit i autonomia de l’alumne).

Educació Híbrida. Com impulsar la transformació digital de l’escola situa els principals objectius, criteris, orientacions i accions clau per tal que administració i centres educatius puguin implementar un model d’aprenentatge híbrid amb dos grans objectius: Qualitat i transformació educativa, i Equitat i inclusió.

Equip

Equip del projecte

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar