“Educational Support. Accompanying to accelerate opportunities” is an innovative programme intended to make it possible for all children and teenagers to be as well-equipped as possible to have successful educational careers, no matter what their starting conditions are.
Núria Comas
Bachelor’s degree in Sociology from the Autonomous University of Barcelona (UAB) and master’s degree in World History from Pompeu Fabra University (UPF).
Núria Comas joined Fundació Jaume Bofill in 2020 as the coordinator of the project What works in education?. She has also coordinated the symposium Classroom evidence: Education with a basis, and the campaign + Research x Better Education. She is an associate professor at UPF’s Political and Social Sciences Department.
Previously she was an analyst at Ivàlua (the Catalan Institute for Public Policy Assessment). She also was a consultant and a researcher at Fundació Pere Tarrés, where she worked on the evaluation of programmes; on research on social exclusion, youth, health and elderly people; and on communication initiatives in the third sector. Before then she had been a research assistant at the Centre for Legal Studies and Specialised Training.
Projects
Involved in the initiative
-
-
Catalonia has an outstanding challenge in using research to lead the education system and respond to the challenges linked to education. We are committed to research to improve the country’s education!
-
A meeting space between teachers and educational researchers to share evidence and practices on various dimensions related to education.
-
We are looking for 30 schools that wish to take a leap forward in the use of research to improve teaching practice and student learning.
-
What Works in Education? is an initiative to collect and disseminate what we know about the effectiveness of educational interventions, in order to inform decision-making processes.
Publications and videos
Related content
Events
It has been part of the following events
-
Increasing educational opportunities by advancing evidence-based public policy
Increasing educational opportunities by advancing evidence-based public...
The Bofill Foundation has led a pioneering randomized control trial (RCT), the first of this type applied to educational programs in Spain, with more than 230 schools and...
23/11/2023 09:15h - 13:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
More information -
Segones oportunitats: quines són les claus del retorn a l'educació?
Segones oportunitats: quines són les claus del retorn a l'educac...
Els programes de segona oportunitat es presenten com una resposta al gran nombre de joves que queden fora del sistema educatiu i exposats a un mercat laboral que no els...
10/05/2022 17:30h - 19:30h
More information -
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Aquest curs, les mesures sanitàries i unes majors necessitats de l’alumnat estan obligant els docents a replantejar i reorganitzar moltes de les pràctiques que duien...
10/11/2020 17:30h - 19:45h
More information -
Creus en una escola que millora gràcies a la recerca?
Creus en una escola que millora gràcies a la recerca?
T’imagines un centre educatiu orientat a la millora, que incorpora coneixement rigorós per aprendre i evolucionar? Tens ganes d’innovar a partir d’evidències...
02/04/2020 15:30h - 17:30h
INS Moisès Broggi de Barcelona
More information -
Mestres que aprenen: què funciona en la formació permanent del professorat?
Mestres que aprenen: què funciona en la formació permanent del...
El professorat és la pedra de toc del sistema educatiu. La recerca internacional fa temps que ho ha demostrat: de totes les variables escolars que incideixen en els...
12/06/2019 16:00h - 18:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
More information -
JORNADA: El com, el què i el per a què de l’avaluació de l’alumnat: evidències i propostes
JORNADA: El com, el què i el per a què de l’avaluació de l’alumnat:...
Sovint associem l’avaluació de l’alumnat a la valoració que el professorat fa dels seus nivells competencials al final d’un període més o menys ampli (unitat...
14/05/2018 07:00h - 12:00h
CaixaForum Barcelona
More information