Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu
MAGNET: ALIANZAS PARA EL ÉXITO EDUCATIVO
ObertCentres educatius que es transformen per capgirar la segregació escolar; equips compromesos amb l’equitat educativa i amb el futur dels infants i adolescents; docents que repensen i adapten metodologies i horaris escolars per treballar de manera més competencial; institucions d’excel·lència implicades en l’educació que transfereixen el seu coneixement amb finalitat social; famílies implicades que matriculen els seus fills en escoles amb molta diversitat; alumnes que aprenen més i millor i que incrementen les seves expectatives educatives; ajuntaments que aposten per l’escolarització equilibrada… Tot això són les aliances Magnet!
El programa Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu acompanya els centres educatius en el desenvolupament d’un projecte transformador en aliança amb una institució d’excel·lència. Aquesta col·laboració entre el centre educatiu i la institució ha de permetre a l’escola o institut desenvolupar un projecte educatiu innovador i de qualitat, un projecte atractiu, que tingui magnetisme i que esdevingui en un projecte de referència en el seu territori, tant per a les famílies com per a la comunitat educativa. El programa està inspirat en les Magnet Schools dels Estats Units, que funcionen des dels anys setanta.
Qui impulsa el programa Magnet?
La Fundació Bofill, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB uneixen esforços per fer front a la problemàtica de la segregació escolar a través del programa Magnet, amb la col·laboració dels municipis.
Blog
Llegeix els articles relacionats
Projectes imant, projectes que transformen els centres Magnet
Projectes imant, projectes que transformen els centres Magnet
Els ingredients per una gamificació educativa d’èxit
Els ingredients per una gamificació educativa d’èxit
Famílies Magnet, famílies implicades
Famílies Magnet, famílies implicades
Publicacions
Video
No t’ho perdis
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Roser Argemí
Directora del programa Magnet
Llicenciada en pedagogia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), DEA en Sciences de l’Éducation per la Université de Rouen i màster en Exclusió Social i Diversitat Cultural pel Cidob. Des del 1999 treballa a la Fundació Jaume Bofill en projectes relacionats amb educació, comunitat i trebal…
Veure’n més
-
Montse Dalmau
Responsable de comunicació del programa Magnet
Responsable de comunicació del programa Magnet Llicenciada en Periodisme per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i diplomada en Humanitats per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Compta amb un màster en Comunicació Corporativa, un postgrau en Gestió d’Esdeveniments i Protocol i un màster…
Veure’n més
-
Xavier Geis
Coordinador de formació del programa Magnet (Departament d'Educació)
Va ser director de l'escola de Rellinars des de la seva creació. Membre del Secretariat de l'Escola Rural de Catalunya i coordinador d'un grup de treball format per aquest Secretariat i l'ICE de la UAB. També és formador de l'ICE i col·labora amb la Fundació Universitària del Bages…
Veure’n més
-
Bet Madera
Coordinadora de formació del programa Magnet (Departament d’Educació)
Coordinadora de formació del programa Magnet, en comissió de serveis al Departament d’Educació. S’ocupa de fer el seguiment dels centres educatius i formadors del programa i d’organitzar les activitats formatives. Mestra d'infantil i primària de l’Escola Josep Gras de Sant Llorenç Savall fins …
Veure’n més
-
David Vilalta
Assessor pedagògic del programa Magnet
Mestre. Diplomat en Ciències Humanes. Màster en Recerca en Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències de la Universitat Autònoma de Barcelona. Membre de l’equip ICE-UAB “Un enfocament global de l’aprenentatge”. Ha estat membre dels equips “La Cultura Matemàtica de les Persones” i “L’ensenyament i…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Iñaki Andrés
Ha treballat sempre a l'escola pública, on ha exercit com a mestre i en tasques directives. Formador en Avaluació Interna de Centres. Exregidor d'Educació. En el Projecte Filosofia 3-18 des de 1987, col·labora amb el GrupIREF en tasques de formació i coordinació des de 1994. Actualment és tutor …
Veure’n més
-
Francesc Alamon Queralt
Francesc Alamon Queralt, professor de secundària, professor de comunicació a la UdL i formador del programa Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu.
Veure’n més
-
Marta Baqué
Mestra. Llicenciada en Psicopedagogia. Màster Universitari de Recerca en Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Membre del grup ICE-UAB ciències infantil i primària. Professora Associada del Departament de Didàctica de les Ciències Socials de la UAB. Com a formadora Magnet, acompa…
Veure’n més
-
Genina Calafell
Ambientòloga i Doctora en Educació Ambiental. Investigadora del Grup de Recerca Complex de la UAB. Formadora en Didàctica de les Ciències Experimentals i en Educació Ambiental a la Universitat Autònoma de Barcelona i a la Universitat de Girona, des de fa 15 anys. Directora de la primera spin off e…
Veure’n més
-
Eulàlia Canet
Mestra d’Educació Primària i actual cap d’estudis a l’escola Puig de les Cadiretes. Compagina aquesta tasca amb la formació a diversos centres en temes de robòtica educativa, pensament computacional i e-learning. Membre del grup de treball de Rosa Sensat Robòtica i programació Educativa. …
Veure’n més
-
Victòria Carbó
Mestra d'Educació Primària amb 35 anys d'experiència a l'Escola Pública, treballant de tutora, i de cap d'estudis durant 3 cursos. Membre de l'equip formadores/rs i del Seminari de Ciències a IP de l'ICE UAB. Membre de L'Equip d’Educació Infantil i Primària del CESIRE- CDEC, durant el període …
Veure’n més
-
Anna Casals
Docent de projectes interdisciplinaris i de l’àmbit cientificotecnològic a l’Institut Can Periquet. Membre de l’equip directiu de l’Institut Mont Perdut, del 2015 al 2017. Coordinadora de formació de centre. Tutora i mentora d’alumnes de màster de formació de professorat de secundària de …
Veure’n més
-
Artur Coll
Mestre i enginyer informàtic. Assessor tècnic docent a l’Àrea TAC del Departament d’Educació; formador en programació i robòtica educatives; organitzador de la Jornada anual de programació i robòtica educatives; ambaixador de la codeweek.eu, promoguda per la Comissió Europea; coordinador …
Veure’n més
-
Xavi Corbella
Mestre d’Infantil en excedència. Actualment, coordina l’Escola de Voluntariat de l’Escola de l’Esplai de Tarragona (Fundació Siurana). També fa formació i assessorament a Escoles Bressol i Centres d’Educació Infantil i Primària en els àmbits de la transformació i cocreació d’espais i metodol…
Veure’n més
-
Pep Cullell
Mestre de primària, ha treballat al SE del Gironès (CRP) desenvolupant tasques d'assessor en noves tecnologies i de coordinació del servei educatiu. Actualment formador del programa Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu.
Veure’n més
-
Cristina Grifell
Orientadora i cap d'estudis de l'Institut del Ter. Ha portat la formació interna de centre en Orientació educativa.
Veure’n més
-
Dimas Fàbregas Gomis
Mestre especialista d'Educació Artística: Visual i Plàstica. Formador/Assessor en aprenentatge interdisciplinar. Membre de l'Equip ICE "Amb Sense. Art i Escola" de la UAB i membre de l'Equip de Formadors d'Aliances MAGNET de la Fundació Jaume Bofill. "En la meva visió d'innovació veig fonam…
Veure’n més
-
Estefania Figueras Cubells
Docent de Visual i Plàstica a l' ESO i al Batxillerat Artístic de l'Institut Moisés Broggi. Fornadora Magnet. Ferma defensora de la creació artística i el seu potencial dins l' àmbit educatiu. "L'art m' aporta criteri, em remou, m' emociona, em fa pensar, em fa crítica i m' aporta el sentit…
Veure’n més
-
Francesca M. Majó Masferrer
Veure’n més
-
Maria Masip
Maira Masip Utset, catedràtica d’Educació Secundària i membre de la Xarxa d'Escoles que Aprenen de la UAB, amb gairebé trenta anys d'experiència com a professora de ciències socials. Ha desenvolupat tasques de direcció i de coordinació pedagògica a diferents instituts de Badalona. En els darrers an…
Veure’n més
-
Alejandro Montes Ruiz
Alejandro Montes és doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (2019) i actualment exerceix com a investigador postdoctoral en la Universitat Complutense de Madrid (UCM). Entre 2013 i 2020 va formar part del grup de recerca en Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEP…
Veure’n més
-
Meritxell Monteys
Professora de secundària de l’Institut de Can Periquet, un centre de nova creació que s’inicia el curs 2017-18. Té experiència en treball per projectes a la secundària i és formadora i membre de diferents grups de treball de l’ICE de la UAB. Des d’aquest any també és membre de l’equip de form…
Veure’n més
-
Alberto Esteban
Docent i cap d'estudis de l'Institut Escola Daniel Mangrané llicenciat en Enginyeria de Telecomunicacions a la UPV. Actualment participa en diversos projectes de la Fundació Bofill (Magnet, Edcamp i Educació360), és docent adjunt a la URV de Terres de l'Ebre tutoritzant Treballs Finals de Grau i fac…
Veure’n més
-
Mariona Monterde
Mestra de Educació Primària i Llicenciada en Pedagogia, amb 38 anys d'experiència a l'escola pública. Els darrers anys ha estat Cap d'Estudis de l'Escola Serralavella d'Ullastrell i professora de la FPCEE Blanquerna (URL). Ha format part de l'Equip "La Cultura Matemàtica de les Persones" de l'IC…
Veure’n més
-
José Luis Lázaro
Mestre d’Educació Especial durant 15 anys en diversos centres d’Educació Infantil i Primària, ha compaginat aquesta dedicació a la de professor associat d’universitat (URV) i formador del Departament d’Ensenyament en activitats relacionades amb la tecnologia educativa, l’atenció a la diversitat i l…
Veure’n més
-
Judit Onsès
Doctora en Arts i Educació per la Universitat de Barcelona, membre del grup de recerca consolidat Esbrina, combina la docència a la universitat amb projectes de recerca i de formació amb diferents entitats artístiques i/o educatives. “De ciències a arquitectura. D’arquitectura a Belles Arts. De…
Veure’n més
-
Carme Pablo Puig
Veure’n més
-
Lluís Parcerisa Marmi
És doctorand al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i membre del grup de recerca en Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS-UAB). La seva recerca analitza la globalització de les reformes de nova gestió pública en el camp de l’educació i els seus efect…
Veure’n més
-
Carmina Pinya
Mestra i pedagoga d’educació infantil, primària i secundària. Ha estat directora dels serveis territorials del Maresme-Vallès Oriental després d’uns anys a la Unitat de Formació del Professorat de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, tècnica docent al Centre …
Veure’n més
-
Rubèn Pineda
Veure’n més
-
Frank Sabaté Salazar
Frank Sabaté Salazar és mestre a l'Escola Projecte. Especialista en programació d'ordinadors a l'aula i robòtica educativa. "Quan tenia 10 anys un mestre em va descobrir el LOGO de Seymour Papert. Ara, uns quants anys més tard, m'agrada compartir les meves experiències i el què he après sobre S…
Veure’n més
-
Sanahuja Lídia
Ha estat mestra d’Infantil durant molts anys, tot i que actualment treballa a Primària en una escola de Girona. És formadora de professorat novell i de noves metodologies i membre de l’equip ICE de Girona de Metodologies Actives.
Veure’n més
-
Xavier Serra
Docent de l’àmbit cientificotecnològic (Llicenciatura en Ciències Químiques per la UB) i amb experiència en direcció i coordinació pedagògica (Màster en Planificació i Gestió de l’Educació per la UAB) a l’Escola Pia de Granollers. Ha format part de l’equip que ha dissenyat i planificat el proje…
Veure’n més
-
Marta Simon
Màster en Didàctica de les Ciències Experimentals per la UAB, catedràtica d’Educació Secundària i llicenciada amb Grau en Ciències Químiques per la UB. Coordinadora del programa ARGÓ i membre de la Unitat Docent de l’ICE de la UAB. Ha treballat com a docent del Màster de Didàctica de …
Veure’n més
-
Aina Tarabini-Castellani
Directora de l'Anuari 2022
Professora titular de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i sots-directora del centre de recerca GEPS-UAB. És especialista en l’estudi de les desigualtats educatives. Formació Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Experiència Ha liderat nombrosos projec…
Veure’n més
-
Quique Vergara
És educador ambientòleg. Educa des de les ciències a secundària i batxillerat després d’uns anys dedicat al treball en el camp ambiental. Ha format part de diferents equips de treball a l’escola en l’àmbit de les TAC, la transformació educativa i el treball de la solidaritat. És formador …
Veure’n més
-
Andrea Morello
Graduada en Llengües Aplicades per la Universitat Pompeu Fabra i en Llengua i Literatura Catalanes per la Universitat Oberta de Catalunya, va cursar el Màster de Formació de Professorat a la Universitat de Barcelona per tal de complir el seu somni: convertir-se en professora de llengua. Té con…
Veure’n més
-
Patrícia Rey
Mestra i Directora de l’escola Samuntada a Sabadell. Ha tingut l’oportunitat de viure i veure, com a mestre d’una d’aquelles escoles que la gent etiquetava com a “no desitjada”, com el programa Magnet pot donar l’empenta necessària per sacsejar els pilars del centre i que aquest esdevingui una…
Veure’n més
-
Conchi Lobillo
Mestra i cap d’estudis de l’escola Samuntada a Sabadell. Li agraden les ciències, la natura, investigar i aprendre coses noves. Des de fa cinc anys és coordinadora de l’equip impulsor de la Xarxa de Competències a diferents escoles. Ha estat formadora del nou currículum de primària en diferents …
Veure’n més
-
Lluís Vallvé
Lluís Vallvé i Cordomí nascut a Barcelona el 1957, ha exercit de mestre d’educació visual i plàstica durant trenta-dos anys compaginant molt temps aquesta tasca amb les d’equips directius. Els darrers anys ha estat treballant al Consorci d’Educació de Barcelona a l’Àrea d’Innovació Programes i Forma…
Veure’n més
-
Núria Forgas
Mestra de primària des de fa una vintena d’anys. Especialista de música de formació, gairebé sempre al càrrec d’una tutoria. Ha treballat els darrers disset anys a l’escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú fent projectes globalitzats i interdisciplinaris amb l’alumnat. Després d’una breu eta…
Veure’n més
-
Maria Falcó
Graduada en Llengua i Literatura Hispàniques per la Universitat Rovira i Virgili, decideix tancar l’últim any del grau a la Universitat de Salamanca abans de cursar el Màster de Formació de Professorat a la Universitat de Barcelona. La tasca educativa sempre ha estat un dels seus propòsits; assole…
Veure’n més
-
Pilar Ruibal de Flores Calero
Mestra d’Educació Infantil i Primària amb 39 anys d’experiència. Llicenciada en Psicopedagogia per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ha treballat com a mestra tutora, coordinadora, cap d’estudis, secretària i, finalment, com a directora de l’Institut Escola Pi del Burgar de Reus des del seu…
Veure’n més
-
Marta Masoliver
Mestra, Psicopedagoga i Màster en Educació TIC (e-learning) UOC. Membre del grup de l’ICE-UAB Món digital i Educació. Està convençuda del treball cooperatiu i dels projectes de treball a l’aula, per això ha pogut acompanyar diferents centres en aquesta perspectiva globalitzadora i inclusiva.…
Veure’n més
-
Olga Armengol
Mestra de primària i Màster en Dificultats d’Aprenentatge per la UPC. Formadora i membre del grup “Món digital i educació” de l’ICE de la UAB. Actualment està desenvolupant el projecte d’innovació sobre pensament computacional i robòtica a l’Escola Sant Nicolau de Sabadell, on és coordinadora TAC.L’…
Veure’n més
-
Francesc Martín
Mestre d’Educació Primària i actualment Director de l’Escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú. Apassionat pel disseny d’experiències d’aprenentatge amb sentit, l’avaluació reguladora i els processos de transformació de centres. Vinculat al grup de formadores de Rosa Sensat, col·laborador d…
Veure’n més
-
Quim Preixens
Diplomat en Magisteri d’Educació especial i llicenciat en Psicopedagogia. Va començar la seva trajectòria com a docent el 2005, amb una visió molt inclusiva i amb el principi que hem d’apropar l’infant al centre de l’aprenentatge, partint de les seves capacitats i ajudant a compensar les seves debil…
Veure’n més
-
Conxita Màrquez
Professora del Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimental a la Facultat d’Educació de la UAB. Està especialment interessada en el llenguatge en relació amb l’aprenentatge científic i coordina el grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències).…
Veure’n més
-
Núria López
Mestra d’educació Primària amb una llarga experiència a l’escola pública tant com a tutora com a cap d’estudi. Tècnica d’educació del CESIRE fins al curs 2021-22. Formadora i assessora en temes relacionats amb l’educació científica, en diferents centres educatius, CRPs, escoles d’estiu. Associad…
Veure’n més
-
Sandra Martínez Cabeza
Formadora Formació Va estudiar Educació Primària a la UB i Logopèdia. Experiència Mestra de Primària durant vint anys, actualment és membre de l’equip directiu amb el càrrec de secretària. Com a responsable de la biblioteca escolar li agrada veure com els infants comencen a llegir i com imagin…
Veure’n més
-
Bernat Rios
Formador Formació Graduat en Nanotecnologia i Màster en recerca en educació per la UAB. Experiència Té experiència com a docent STEM i com a formador de docents en l’àmbit dels projectes científics i tecnològics tant pel departament d’educació com per associacions com Rosa Sensat. Proj…
Veure’n més
-
David Mozas
Formador Experiència Mestre de primària i d’anglès i, des de fa vint-i-quatre anys, treballa a l’Escola Sant Llorenç de Guardiola de Berguedà. Fa catorze anys que n’és el director, però el curs 2022-23 serà el seu darrer curs i té ganes de tornar a passar cada hora a l’aula, malgrat que mai …
Veure’n més