Fundació Bofill

Zero Abandonament

Obert

L’abandonament escolar prematur és un dels principals reptes pendents del sistema educatiu català. Malgrat haver reduït notablement les xifres d’abandonament en les darreres dècades, Catalunya continua al capdavant dels països amb més joves poc qualificats i sense estudis postobligatoris.

Les crisis econòmiques i les polítiques educatives com la disminució de la repetició, l’augment sostingut de la graduació a l’ESO, i la promoció de la Formació Professional han ajudat a la reducció de l’abandonament. Però no n’hi ha prou amb aquestes mesures incipients per reduir de manera dràstica el problema, que podria tornar a augmentar en períodes de recuperació econòmica.

Amb aquest projecte aportem coneixement sobre l’abast, les característiques i les conseqüències de l’abandonament escolar prematur, així com propostes de política pública i mesures dirigides específicament a eradicar aquest problema a Catalunya.

Situar la lluita contra l’abandonament com un objectiu de país és la base d’una política d’equitat de primer ordre, ja que allargar les trajectòries educatives dels milers de joves que ara deixen els estudis abans d’hora suposarà millorar les seves oportunitats vitals i laborals.