L’Anuari 2024 de la Fundació Bofill analitza els principals indicadors educatius en clau evolutiva i en comparativa internacional. L’anàlisi i l’aposta política que fa, va més enllà del d’anuaris anteriors, tot involucrant visions i accions d’àmbits que no són únicament escolars.
Laura Morató
Holder of a bachelor’s degree in Sociology from the University of Barcelona (UB), a diploma in Advanced Studies in Sociology (UB) and a post-graduate in University Teaching (UB), she is also a university expert in Advanced Methods of Applied Statistics from the Universidad Nacional de Educación a Distancia. She entered higher education in her thirties, in search of a radical career change. After a period as a research and teaching fellow, she now works as an associate professor at the University of Barcelona. This allows her to gain experience in university teaching, in different courses and subjects, as well as in teaching for the private sector. It also helps her to develop her research, where she has been part of the research team for the Social Inclusion in Spain 2008 report.
Her career at the Fundació Jaume Bofill began in 2008 with the Panel de Desigualtats Socials a Catalunya, participating in the debugging, preparation and transfer of databases. In autumn 2014 she began a new stage at the Foundation, as coordinator of different projects within the area of research.
Projects
Involved in the initiative
-
-
Des de 2005, l’Anuari de l'educació de la Fundació Bofill diagnostica els principals indicadors i tendències educatives a Catalunya i ofereix reflexions i propostes per a la seva millora. Aquesta publicació ha esdevingut de referència i cada edició és un reflex rigorós de l’actualitat educativa.
-
L’economia de les famílies condiciona en gran mesura els resultats i les trajectòries educatives dels seus fills i filles. Cal combatre aquesta bretxa d’oportunitats entre famílies riques i pobres i el millor instrument de què disposa la política pública per fer-ho és per mitjà d’un autèntic sistema de beques a l’estudi.
-
The Yearbook Education Challenges in Catalonia is presented as an instrument for the prioritisation and mobilisation of the political agenda. It sets out challenges and priority policies, identifies levers for change and puts forward specific transformation measures.
-
School funding is the foundation of the school system. It determines how many and what resources (human, monetary, material, training...) reach schools and colleges so that they can offer educational opportunities to their students.
-
Catalonia has an outstanding challenge in using research to lead the education system and respond to the challenges linked to education. We are committed to research to improve the country’s education!
-
A meeting space between teachers and educational researchers to share evidence and practices on various dimensions related to education.
-
The collaborations included in this 2020 Yearbook, compiled by ten experts led by César Coll and Bernat Albaigés, address some of the most pressing educational challenges we share with our neighbouring countries, based on the reality of the Catalan education system, and its strengths and weaknesses.
-
Why open up education? Against educational inequalities. Due to the coronavirus crisis this year, children and young people may be out of school for six months. If we add the summer break to the final term of the 19/20 school year, which was online learning, children and young people are unlikely to set foot in the classroom until next year.
-
Des de la Fundació Jaume Bofill, es va fer una crida a participar en l’#ÀgoraDeDrets dedicada al dret a l’educació per a què comunitat educativa, experts, activistes, càrrecs i tècnics de l'Administració Pública poguessin contribuir amb les seves reflexions i propostes al Pla de Drets Humans de C…
-
Com seran les famílies amb fills, d’aquí a 5-10 anys? Quines pautes de vida tenen els pares i mares avui que ens poden explicar com seran en un futur? Quines són les tendències familiars que impactaran en l’educació en la propera dècada? Aquestes són algunes de les preguntes que es volen respondre …
-
L'alta mobilitat social entre pares i fills del període 1955-2005 així com el paper clau de l'educació per afavorir el moviment de classes contrasta amb les dades 2003-2009, a on s'evidencia el fre a la mobilitat social, l'empobriment i la vulnerabilització.
-
Un projecte que vol copsar prioritats i percepcions, valoracions i sensibilitats sobre l’educació del país.
-
Volem elaborar una diagnosi sobre les polítiques de petita infància a Catalunya, que permeti entendre quins són els debats i com s'estan plantejant, a quina necessitat present i futura responen els serveis, quins són els actors principals i quines les evidències científiques disponibles.
-
What Works in Education? is an initiative to collect and disseminate what we know about the effectiveness of educational interventions, in order to inform decision-making processes.
-
Quina aportació pot fer la reflexió i la pràctica pedagògica a la solució dels problemes que les dades PISA posen sobre la taula? Quines accions poden implementar-se a l’aula i al centre educatiu per a millorar la qualitat dels aprenentatges?
-
Dades obertes per a la recerca en educació vol generar coneixement sobre les bases de dades que serien útils per a la recerca, la manera d’accedir-hi i l’opinió de la comunitat investigadora sobre les dades obertes.
-
El Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD) és una enquesta longitudinal que des del 2001 i fins el 2012 permet una mirada única sobre la realitat de Catalunya.
-
L'objectiu de la recerca és revisar el sistema de beques de suport a la formació o altres modalitats de finançament individual actual i explorar models provats amb èxit per proposar modalitats alternatives més ajustades a la necessitats actuals.
-
La recerca “L’impacte de la formació d'adults en les trajectòries laborals” s’emmarca en el projecte de recerca internacional Education as a Lifelong Process –Comparing Educational Trajectories in Modern Societies (eduLIFE) que parteix d’una visió longitudinal sobre les trajectòries educatives i té previst estudiar entre el 2012 i el 2015, l'educació infantil, l'educació secundària i terciària, la transició de l'escola al treball, i l'aprenentatge d'adults.
-
A la recerca "Educació i estabilitat laboral a Catalunya. Mobilitat entre ocupació estable, inestable i no ocupació, 2002-2012" s'analitza la mobilitat dels individus entre tres estats de relació amb l'ocupació, en funció del grau d’estabilitat: absència de vincle, vincle inestable i vincle estable amb el mercat de treball.
-
Crisi, trajectòries socials i educació és la tercera d'una línia de recerca continuada sobre educació i mobilitat social a Catalunya, a partir de les dades del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD).
-
Educació i mobilitat social a Catalunya és la primera d'una línia de recerca sobre educació i mobilitat social a Catalunya, a partir de les dades del Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD).
-
Treball conjunt amb els centres escolars per a la millora de les relacions i el vincle entre família i escola, partint de la hipòtesi que el vincle família?escola ben treballat reverteix en la millora del resultats de l'alumnat.
-
Nova investigació amb les dades del Panel de Desigualtats a Catalunya (PaD) per respondre preguntes com: El nostre nivell educatiu afecta amb qui ens relacionem i de quines amistats ens envoltem? Podem establir relacions entre nivells educatius i cohesió social?
-
"Via Universitària" és una enquesta en línia als estudiants universitaris per tal de conèixer qui són, com és el seu pas per la universitat i què n’esperen.
-
El cicle de conferències "El valor social de la recerca" ha estat una de les vies per celebrar els 10 anys de l'enquesta Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD) juntament amb la publicació i difusió dels principals resultats del PaD en el seus primers 10 anys de vida.
Publications and videos
Related content
Events
It has been part of the following events
-
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Aquest curs, les mesures sanitàries i unes majors necessitats de l’alumnat estan obligant els docents a replantejar i reorganitzar moltes de les pràctiques que duien...
10/11/2020 17:30h - 19:45h
More information -
Sostenir la innovació educativa: què necessiten els docents per garantir la transformació?
Sostenir la innovació educativa: què necessiten els docents per...
El sistema educatiu respira aires d’innovació durant els últims anys. Tal i com demostren els resultats de l’edubaròmetre, el 43% dels centres educatius estan...
12/04/2018 16:00h - 18:00h
Palau Macaya, Obra Social La Caixa
More information